Fiskalna kasa, fiskalni račun, dnevni izveštaj…  Termini koji su trgovcima, zanatlijama, ugostiteljima, svakodnevnica poslednjih 15 godina. Naime, kada su državni organi tadašnje zajedničke republike Srbije i Crne gore rešili da započnu borbu protiv sive ekonomije, 2003. godine su uvedeni fiskalni uređaji. Osnovna ideja, odnosno koncept je bio je da se PDV po izdatim računima trajno čuva u fiskalnoj memoriji (fiskalni modul) fiskalnog uređaja, a sve zbog trenutne, odnosno naknadne provere da li je porez ispravno plaćen. Efekat je na samom početku bio odličan, pa su prvi meseci nakon uvođena fiskalnih uređaja doneli znatno bolju naplatu poreza (30% više). Ipak, nakon tih prvih „odličnih“ par meseci, usledio je pad prihoda od naplate poreza, pa su nadležni državni organi pokušali da poboljšaju sistem dodavanjem još jednog uređaja (GPRS terminal) koji je poreskoj upravi periodično slao podatke koji su se do tada čuvali samo unutar fiskalnog modula. Ispostavilo se da je GPRS terminal doneo željeni efekat, pa se pomenuti koncept fiskalizacije zadržao i do današnjih dana.

Dakle, ukoliko otvarate, maloprodaju, kafić, restoran… Fiskalna kasa i fiskalizacija su vaši prvi koraci.. Zato smo rešili da vam u potpunosti razjasnimo proces kupovine fiskalne kase, odnosno proces fiskalizacije.

Generalno, na tržištu Srbije postoji nekoliko proizvođača fiskalnih uređaja. Među najpozanatijima su GALEB, HCP, GENEKO, Int Rraster…

Nakon izbora i kupovine fiskalnog uređaja, sledi korak koji se naziva „fiskalizacija“.

Fiskalizacija fiskalnog uređaja?

Sigurno ste se zapitali „Šta je fiskalizacija fiskalnog uređaja“? Fiskalizacija fiskalnog uređaja u suštini predstavlja postupak aktivacije fiskalnog modula koji se nalazi unutar fiskalnog uređaja (fiskalna kasa ili fiskalni štampač).

Dokumenta potrebna za fiskalizaciju fiskalnog uređaja

Sigurno se sada pitate „Koja su dokumenta potrebna za fiskalizaciju fiskalnog uređaja, odnosno gde ih i kome trebate predati. Sva neophodna dokumenta predajete u ovlašćenom servisu čiji će ovlašćeni serviser izvršiti proces fiskalizacije. Dokumenta koja su potreba za postupak fiskalizacije:

Za preduzetnike:

– IPU obrazac za fiskalizaciju

– Fotokopija Rešenja iz APR-a

–  Fotokopija PIB-a

–  Fotokopija Prijave za ulazak u PDV ili izjava ako nije u PDV-u
– Obaveštenje Poreskoj upravi o početku rada maloprodajnog objekta (za preduzetnike – poreska prijava)

Za preduzeće:

– IPU obrazac za fiskalizaciju

– Fotokopija Rešenja iz APR-a

–  Fotokopija PIB-a

– Odluka o početku obavaljanja delatnosti na adresi objekta

– Fotokopija lične karte ovlašćenog lica za potpisivanje

Pored navedenih dokumenata potpisujete i overavate ugovore za usluge korišćenja SIM kartice koja se nalazi u GPRS- terminalu:

Zahtev za pristup korporativnoj mreži (MTS, VIP, TELENOR)

– Pretplatnički Ugovor (MTS, VIP, TELENOR)

– Opšti uslovi za korišćenje korporativne mreže (MTS, VIP, TELENOR)

Izbor mobilnog operatera zavisi od proizvođača fiskalnog uređaja, odnosno od SIM kartice koja je ugrađena u njega. Ove ugovore takođe predajete u ovlašćenom servisu koji je i izvršio proces fiskalizacije vašeg fiskalnog uređaja.

 

Eto, sada znate sve o procesu fiskalizacije. Ostalo je ustvari još da vam kažemo da proces fiskalizacije u teoriji traje minimum dva, a maksimalno pet radnih dana, ali se u praksi završava za dva, najviše tri radna dana.

Ako imate bilo kakvih dodatnih pitanja, budite slobodni da nas kontaktirate. Mi smo tu za vas.

 HCP fiskalni uređaji    Geneko fiskalni uređaji

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © BoX4IT All right reserved.